Almänn Info

Coverbandet STARDUST erbjuder en färgsprakande musikshow där vi blandar de stora rockhitsen (Bon Jovi, AC/DC, Europe m.fl) med gamla godingar (Elvis, Creedence, Beatles, Stones m.fl), svenska allsångsklassiker (Gyllene Tider, ABBA, Tomas Ledin m.fl) och nyare partyhits från dagens topplistor (Swedish House Mafia, Danny,Avicii, Robin Stjernberg m.fl)

En spelning med STARDUST kan lätt anpassas till rockpuben, dansklubben eller firmafesten. Vi tar gärna emot önskemål om det är någon speciell låt ni önskar oss framföra och kan även erbjuda live-karaoke om någon ur publiken önskar framföra en låt tillsammans med oss.

STARDUST lägger stor vikt vid den musikaliska kompetensen samt att ljudkvalitéen på spelstället håller hög standard. Vi spelar på högklassig utrustning och vi lägger stort fokus på den visuella delen med snygga scenkläder och en approach att verkligen HA KUL och underhålla publiken. Det är viktigt för oss att leverera kvalité och god stämning.

Bandet består av fyra unga, men rutinerade musiker med bred erfarenhet, musikalisk kompetens och ett förlutet inom såväl jazzen som pop/rock/hårdrock. Sättningen är gitarr/sång, gitarr, bas, trummor ibland även med en femte medlem på keyboards. Medlemmarna i bandet är skolade frilansande musiker med stor erfarenhet av många olika aspekter av nöjesbranschen. Bandets medlemmar har bl.a. arbetat med artister som Amy Diamond, Brolle, Janne Schaffer, Markoolio, Nordman, Magnus Bäcklund, Kicki Danielsson, Jimmy Jansson, Uno Svenningsson m.fl.

Självklart får ni ett gäng duktiga, rutinerade musiker som siktar på att leverera en show ni sent ska glömma!

Spelinfo,ljudutrustning m.m

Speltid

Stardust är mycket anpassbara vad gäller speltid, men vanligtvis brukar det bli ungefär 2-3 set på en kväll.

1 set = vanligtvis  ca 45 minuter.  Alla tider är naturligtvis ungefärliga. Märker vi att det är ett enormt bra drag på dansgolvet är det synd att sluta spela när stämningen är på topp! ;) Det är heller ingen idé att börja spela om festen inte riktigt kommit igång ännu. Det känner vi av på plats,  men givetvis är det du som kund som bestämmer när vi ska spela! Vi kan även fixa pausmusik mellan seten om så önskas. Det är inga problem om ni önskar koppla in er iPhone eller dator med Spotifylista direkt in i vårt ljudsystem.

Vi har egna setlists som vi satt ihop, med sk "säkra kort". Låtar som nästan alltid uppskattas av en blandad publik, men om det finns en speciell typ av genre eller låtar som önskas så spelar vi självklart efter era önskemål.  Vi anpassar även setlisten under tiden vi spelar utefter vilka låtar vi märker går hem bäst och vilken typ av publik som infinner sig. Inget är på förhand skrivet i sten.

Hur många är vi?

Stardust är normalt fyra man, men eftersom alla medlemmar både är sångare och instrumentalister kan vi även spela som trio (git/sång, bas/sång, trum/sång) Om vi är tre eller fyra beror t.ex. på storlek på lokal.

Vi har med oss:

Vi har möjlighet att ta med oss allt vi behöver d.v.s. både ljud, ljus, ev pausmusik och mikrofon som kan utlånas t.ex. till festens toatmaster för tal. Allt vi behöver av er är ett vanligt vägguttag!

(Finns bra ljud och ljus redan på plats har vi förstås inget emot att spela på det!)

Vår ljudrigg är 2000watts HK som räcker gott och väl till ett par hundra personer inomhus och även mindre utomhusscener.

Bokning:
jompa_lennon@hotmail.com

I priset du får av oss ingår lön till tre/fyra man, resa med turnébuss, repetition, riggning, förstklassig ljud- och ljusanläggning.